fredag, juli 24, 2009

Blåbärsskogen och MYCKET annat!

I dag har Ninna, jag och Jennifer varit ute i blåbärsskogen och.... ja... plockat blåbär! :) Med mycket fikapauser såklart! Som tur va så hade jag Ninna med mig i dag så Jennifer hade någon annan än mig att hänga på. Det verkade som att Ninna fick stoppa lika mycket blåbär i magen på henne som i sin burk! Men vi fick nog ihop en 6 liter i alla fall.
Den här soffan köpte Klas och jag på en auktion för 2 år sen tror jag. I år fick Klas till ett lock och farmor hemvävda matta passade som handen i handsken. :) Nu ska den bara målas vit när andan faller på. När nu det blir....

Här sitter en nöjd My på sin nya altan med tak! Och jag har väl druckit ett par glas vin... :) Så här glad är jag när det händer fina saker med mitt hus. Klas ser inte så missnöjd ut han heller, antagligen vinet! :)


Så himlans fin altan, den kändes såååå stor när taket kom på. Nu väntar vi bara på regn så vi kan sitta ute och mysa.


Detta plockade jag på typ 20 minuter. Det finns hur mycket svamp som helst ute i skogen! Men däremot hatar jag att rensa svamp så är någon intresserad av lite svamp är det bara att höra av sig. Jag har redan frysen full så jag kan inte ta hand om mer. Det får snart inte plats mer i vår frys för alla bär och rabarber som finns där. Kanske dags att köpa en "bärfrys"??




Katten tyckte detta var en alldeles utmärkt plats att ligga på. Inte nog med att hon har uppsikt över vad vi äter, det är varmt och gutt också! Och så luktar ju den där Klas så gott.... :)







5 kommentarer:

Lucia sa...

haha jag hörde att kantarell rensaren är ingen annan än Carina! ;)

Mysan sa...

Hon bara snackar så mycket skit! :) Vill man ha kantareller får man rensa det själv. Lika för alla! Hahaha stackars mamma....

Anonym sa...

Kökssoffan är jättevacker som den är...!

Carina sa...

Jag tycker oxå att soffan är ok

Mysan sa...

Måste säga att det är störigt att nån är anonym. Jag blir så jättenyfiken! Jag skulle kunna misstänka att det är Klas som inte orkar göra jobbet med att måla om den! :)