onsdag, november 24, 2010

snöigt på torpet!

Synen jag mötes av i dag på morgonen kändes väl så där, snöplogen kom lagom tills vi skulle åka till dagis så jag bestämde att jag inte pallade skotta ut bilen och vi stannade hemma från dagis i stället. Så när vi ätit frukost och tagit på oss alla vinterkläder gav vi oss ut i trädgården och skottade lite.

Lite ångest då jag upptäcker hur lite höstarbete jag gjort och i ett tappert försök slängde jag in Jennifers cykel i vedboden, kastade in krattor och ytterkrukor i växthuset. Leila vaknade i vagnen och jag känner mig absolut inte färdig. Får väl se til att få hit lite barnvakt så jag kan städa upp ordentligt, ostört. Tyvärr brukar det mest bli fika då det kommer folk hit. Jaja, huvudsaken är ju att min övervåning är färdig till i jul. :)

Nähe nu blir det att laga lite lunch och sen julpynta med lite julgardiner. Jag är sugen på att baka lussekatter men det får nog vänta.... men lite glögg kan ju alltid slinka ner.... :)


Inga kommentarer: