måndag, februari 28, 2011

Namnsdag, trädgårdsstress och tårtspade!

Senaste tiden har jag varit så uppe i varv med mina bakverk att jag helt glömt bort att våren knackar på dörren och att det är dags att börja plantera snart. Så nu slits jag mellan två världar, det ena utesluter väl inte det andra men jag har ju en tendens att liksom glömma allt annat än det jag håller på med. Gör jag fler saker blir allt lite halvdant. :( Men..... i år är året då My Göthe både ska hinna med trädgården och att baka så mycket jag vill. Jag ska in på hälsobutiken så snart jag kan och köpa på mig ett förråd av uppiggande medikament. Jag tror det är lösningen på mitt dilemma. Energi att baka långt in på natten när solen gått ner och myggen bits som värst!
Jaja, än är det bara början på mars... eller ja i morgon. Jag hinner nog plantera det jag ska och skriva upp i kalendern när jag ska sätta potatisen på groning.

Men nu.... jag vill ha denna underbara tårtspade, bland mycket annat...

Förövrigt är det Mariadagen hela dagen idag och grattis till alla er som heter som jag! Min fina man överraskade mig med blommor och choklad på min dag! :) Det gillar jag!!

Inga kommentarer: