fredag, april 22, 2011

Långfredag!

Jennifer och jag passar på att gå promenader ibland då Leila ska somna i vagnen. Det blir inte så långa promenader då vi alltid stannar för att plocka blommor. Sommartjejen Jennifer trivs så himla bra då solen skiner och hon slipper alla tjocka kläder. :)

Leila har det inte sämre hon.... hon gillar att få krypa omkring på gräsmattan och tugga på det mesta hon kommer över. Jag tror även hon är en sommartjej. Och vilket sommarväder vi har haft det idag!

Jag tror bestämt att Jennifer påminner lite om sin mamma, glad och smutsig! Smutsigare unge får man leta efter och det blev badet för den här donnan i kväll.

Vi har även haft gäster här idag på torpet, en Storlomm stannade på besök. Eller nja, det stannade en man och frågade om Klas kunde ha ihjäl en fågel som låg vid vägen och när Klas kom dit så var det inte något större fel på den och Klas har inte hjärta att lämna den där och tar med den hem. :) Förmodligen behöver den bara vila sig lite så Klas promenerade iväg med den till Plittorpgölen efter ett par timmar. Hoppas nu att den tar igen sig innan räven tar den.

Mina macarons har (som nämnts ett par gånger) inte riktigt blivit som de skulle och jag har skyllt på ugnen, givetvis!!, men nu när jag fått en ny ugn och dem inte har blivit bra i alla fall så gav jag upp och testade ett nytt recept istället! Och varför har jag inte gjort det tidigare?? Så kanonbra i både konsistens och utseende. Toppen! Äntligen ett recept jag behärskar!! :) Så här snygga blev dem!! Läckra i gul färg i riktig påskstil!

Jag har även börjat på mitt stora projekt den här sommaren. Klippa gräset.... inte vilket gräs som helst utan försöka få gräsmatta ute på ängen. Det blir nog lättare sagt än gjort men jag tänker inte ge upp, men jag är inte helt galen, jag förstår mina begränsningar och tänker därför ta det bit för bit. I år blir den lite större och jag hoppas på att en dag, något år senare, kunna springa barfota även där ute! :) I morgonbitti blir det att ge sig ut med karta för att leta reda på äggen som påskharen gömt.... det ska blir så roligt att se Jennifer leka "Dora the explorer"i trädgården!

Inga kommentarer: