fredag, april 01, 2011

Fredagsmiddag!

Familjen Göthe har avsatt tid att äta tre-rättersmiddagar varje fredag. I dag blev det kantarelltoast, baconlindad kyckling med rotfrukter i ugn och Jennifer gjorde efterrätten, pärlbollar. Gott som tusan! Jag gillar ju macarons bättre måste jag ju säga och det har jag gjort i dag. Första gången i nya ugnen och nu så här när jag prövat göra dem ett par gånger har det gått upp för mig att jag inte vet hur de ska se ut, hur de ska smaka eller hur konsistensen bör vara. Svårt att veta om jag gjort rätt? Mjo, en aningens, jag vet bara att jag tycker de ser fina ut, smakar gott men jag är osäker på konsistensen. Jag får helt enkelt göra dem några gånger till och blir det lika varje gång så ska de nog vara så! :) Leila har idag lärt sig att krypa till skillnad från ålandet hon har använt sig av! Kul med framstegen! :)

Inga kommentarer: