måndag, augusti 25, 2008

En bit av min fina trädgård

Framtidsplanerna för trädgården är stora! Jag vill ha en stor magnolia mitt i trädgården så det inte går att missa hur man än försöker.

Detta är min fina änglatrumpet som jag fått av svärmor Lena. Först var det 4 knoppar men nu har jag upptäckt 5-6 stycken till! Hoppas bara det hinner slå ut innan frosten kommer.



När Klas och jag var i spanien hittade vi ett änglatrumpetträd..... och då skojar jag inte när jag säger träd. 4 meter högt minst! Så skulle jag också vilja ha det. Men jag har en ide. OM man skulle kunna trä över en "sovsäck" så skulle den inte frysa fast den står ute i vinter. Men så stora sovsäckar finns ju inte riktigt! :)

Synd att det inte finns gnuggisar man kan skicka över internet (typ perfymgnuggisar man kan hitta i skvallerblaskor) då skulle jag skicka över den underbara doften änglatrumpeten sprider.

2 kommentarer:

Ninna sa...

Vilka vuxenpoäng vi samlar varje dag. Jag tar nu en paus från ett av landen som ska på extreme makeover a la Ninna och kikar in hos dig. Haha! puss

Anonym sa...

Ojdå, i min trädgård vill jag mest ha gräs bara så man kan spela volleyboll eller nåt. Tänk om jag oxå börjar fixa med sånt där blomtjafs om jag får flytta till hus. Vore kul, fast jag gillar inte o rensa ogräs. O jag har helt ogröna fingrar.