söndag, mars 20, 2011

Klas födelsedagstårta

I dag fyller Klas år och det har bjudits på tårta och kaffe. Den som vill får gärna komma hit i morgon och äta sig mätt på det som blev kvar. 10 fikasugna munnar räckte inte för att ta slut på denna tårta som lätt skulle räckt till 20 personer.

Botten på tårtan är gjord av ett lager med vaniljkaka och ett lager med chokladkolakaka, däremellan är fyllningen med hemodlade jordgubbar och grädde, sedan ett lager med spritsad grädde ovanpå. Paketet är gjord av samma botten men med ett lager sugarpaste på och diverse ätbara dekorationer.

Jag måste erkänna att vid nio-tiden igår kändes hela tårtan som ett stort kaos och förmodligen världens envisaste tårta, ville inte alls som jag ville men slutresultatet blev ändå som jag hade hoppats på. Tur att jag är envisare än en tårtbotten! :)

Allt är ätbart, allt är handgjort, hela mitt hjärta och själ ligger i denna tårta som jag ville ha perfekt för att fira min Klas födelsedag! Grattis på födelsedagen min älskling!!! :) Love ya!

Inga kommentarer: