lördag, september 03, 2011

Nyttodag!

Innan klockan 9 var äppelmuffinsen färdiga. Jag har hämtat mina nya stövlar som tretorn skickade mig, snällt av dem. Jag älskar mina nya fina röda stövlar! Eftersom Klas inte har varit hemma idag så har jag fått lite gjort, jag har skrivit in mina nyaste recept i min receptbok så jag slipper fundera på vilket recept jag använde sist! :) Leila fyller år nästa vecka och jag har satt igång med att göra dekorationerna till hennes tårta, så roligt när jag får göra saker som gör mig lycklig. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! För en som aldrig har gjort tårtdekorationer. Hur skall man börja och vad skall man använda. Många har ju så fina må blommor på tårtorna men hur gör man. Är dom torkade?

Sockertussen sa...

Hej Mysan!
Himla kul att du skickade ett mail till mig =) Jag har svarat dig på mailen!

Din sida är jättefin och vad du är ambitiös som bakar redan innan nio på morgonen! Jag är knappt människa innan 9 =)

Mysan sa...

Hej! När jag började köpte jag en utstickare som följde med en prenumeration, sen började jag knåpa lite och la till lite pärlor och kristyr. Man kan ju även använda sig av pepparkaksformar. Sockerpastan går att köpa på ett bageri eller på internet. Man lägger blomman att torka och man kan använda sig av äggkartonger och äggkoppar eller liknande. Lycka till! Nellie: Ja, tack så mycket för receptet. Jag ska pröva det så fort jag får tid. Just nu har jag varit upptagen med att riva en kakelugn! :) Vad roligt att du tycker om min sida, men håll utkik, jag håller på att upprätta en "ren" bakblogg. Jag håller koll på dig, du gör så fina saker! :)