tisdag, september 16, 2008

Mos och marmelad

Vi/Jag har gjort äppelmos och pumpamarmelad! Jag är så fiffig och en riktig husmor. Jag känner mig rätt så stolt med tanke på att både min mamma och Meg bara ställer sina pumpor utanför som prydnad medans jag faktiskt provar på något nytt.... jag har nog inte hört om någon som gjort pumpamarmelad i min omgivning.

Det där jobbet jag sökt, jo man kan tro att han läst vår hemsida för han ringde ca en timme efter det inlägget och bokade in mig på intervju idag. ;)

Det kändes jätte bra och jag gick genast vidare till nästa steg som är ett psykologiskt test. Hoppas jag passar för det här jobbet! Är det något som jag kommer klanta mig på så är de det. Oftast får man ju stillestånd bara för att man ska försöka göra bra ifrån sig. Ähh det viktigaste är ju att svara som man tycker och inte som man tror att de vill höra. Jag vill ju inte ha jobbet om det inte passar för mig.

Jag hade ingen som kunde ta Jennifer men som tur va kunde jag lämna in henne på destination gotland hos Ninna som tog hand om henne tills jag var klar. Som tack fick hon en liten burk marmelad. :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bajs pa dig, jag har visst gjort massor av saker med pumpor:) Kul att Jennifer borjar dagis med sina 2 polare....... Kollar just nu apollos och vings hemsida om vilka reser vi ska gora du och jag, tja den dar klas far nog jobba hacken av sig.... Puss syns pa torsdag

Anonym sa...

Jag saknar dig syster! Skönt att du kommer hem i morgon så allt kan bli som vanligt igen.... ;)

Anonym sa...

pumpa, är det gott verkligen? När är psyktestet? Klart det kommer gå bra, du passar ju för alla jobb så flexibel som du är =)

Anonym sa...

Han skulle ringa i början på nästa veckan och bestämma tid för testet. Det vart faktiskt jättegott med pumpa.... lite beskt vid första smak men sen väldigt gott och sött! Jag ska göra plommon marmelad i dag, det är ju alltid en hit! :)

Ninna sa...

KOMIHÅG gumms! vad du än gör så va INTE dig själv på psyktestet så ska det nog gå bra med jobbet hihi! O har du inte nån som tar Jennifer då så kan du lämna in henne på terminalen. jag tror hon är redo för att boka göra sin första bokning nu.
Förresten så smakade marmeladen fint!Puss