måndag, oktober 06, 2008

Länge leve konsums glassbox!

För ett tag sen köpte jag en Tiptop till Klas som stod i trädgården och grävde, svettades och stod i. Jag tänkte att jag skulle vara lite snäll eftersom jag smet och handlade i stället för att hjälpa till. Så jag köpte glassen och åkte hem. Det är ju inte så långt ifrån fårbo och hem så den hinner ju inte smälta på så kort tid.

När jag kom tillbaka la jag den i frysen så att han kunde äta den när han ville.....
nu blev det så att den låg i frysen ett rätt så bra tag...... han är ju inte så snabb min man! :)
men i går va det dax.... när han öppnar förpackningen är den helt trasig!! Antagligen har det suttit en fet GB-gubbe i lastbilen som körde glassarna och när han kom fram kände något mjukt under stjärten..... och sagt- nämen här ska det inte vara någon glass och lagt tillbaka den i frysboxen, allstå fick vi en glass med rövavtryck i!

Kanske inte låter så värst kul just nu men igår när vi kom på detta (lite trötta och så) då var det roligt, jag lovar.

I morgon fyller jag 25 år! Det är ju inte klokt, jag känner mig inte äldre än 20. Min födelsedag har liksom hamnat lite åt sidan.... var jag tvungen att ploppa ur bebisen så nära min födelsedag??!! De flesta äv mina vänner bor ju inte här så vad ska man göra..... det blir smörgåstårta i morgon för familjerna och så får man väl ta och hitta på något till helgen.... funderade på om man skulle ta sig till hotell Post och bubbla lite kanske... eller finns det någon med ett bättre förslag... jag känner mig inte så pepp just för tillfället...... tack på förhand!

1 kommentar:

Anonym sa...

Attans va skit att ingen bor där de ska... Skulle ju velat komma o äta smörgåstårta :-) (å fira dig med då...)